Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2017-10-09

Czy kserokopię aktu urodzenia martwego dziecka trzeba przechowywać w aktach osobowych

Pracownica urodziła martwe dziecko. Czy kserokopia aktu urodzenia z adnotacją „dziecko martwo urodzone” musi się znaleźć w aktach osobowych pracownicy korzystającej z urlopu macierzyńskiego? Może wystarczy spisać niezbędne dane - pyta Czytelniczka ze Szczecina.

Mają Państwo obowiązek zamieścić kserokopię aktu urodzenia martwego dziecka w aktach osobowych pracownicy. Taki dokument należy potraktować jak kserokopię aktu urodzenia dziecka w pozostałych przypadkach.

W aktach osobowych pracownika, w części B, przechowuje się dokumenty związane z korzystaniem przez pracownika z urlopu macierzyńskiego, urlopu na warunkach urlopu macierzyńskiego, urlopu rodzicielskiego, urlopu ojcowskiego i urlopu wychowawczego. Do dokumentów tych zalicza się odpis aktu urodzenia dziecka i jego kopię. W aktach osobowych nie należy natomiast przechowywać oryginału aktu urodzenia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00