Artykuł
Wycofanie środka trwałego z działalności gospodarczej przez osobę fizyczną
Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą ma prawo w każdej chwili podjąć decyzję o wycofaniu danego składnika majątkowego z działalności gospodarczej i przeznaczeniu go np. na potrzeby osobiste.
W przypadku podjęcia decyzji o wycofaniu środka trwałego z użycia na podstawie odpowiedniego dokumentu, np. dokumentu LT (likwidacja środka trwałego), wyksięgowujemy jego wartość początkową i umorzenie dokonane do dnia wycofania środka trwałego z działalności. Jeśli środek trwały nie jest w pełni umorzony, wówczas nieumorzoną część wartości początkowej należy zaliczyć do pozostałych kosztów operacyjnych.
Jeśli jednak środek trwały jest całkowicie umorzony, wówczas następuje wyksięgowanie środka trwałego poprzez ewidencję na stronie Ma konta „Środki trwałe” oraz przeniesienie wartości umorzenia na stronę Wn konta „Umorzenie”.
Wycofanie środka trwałego należy udokumentować, oprócz wystawienia dokumentu LT, także protokołem likwidacji, podając przyczynę usunięcia środka trwałego z ewidencji.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right