Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12 października 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-1.4011.647.2021.2.AP

amortyzacja podatkowa

INTERPRETACJA INDYWIDUALNA

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r., poz. 1540, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 28 czerwca 2021 r. (data wpływu 6 lipca 2021 r.), uzupełnionym pismem z dnia 17 września 2021 r. (data wpływu 22 września 2021 r.), o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie amortyzacji podatkowej – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 lipca 2021 r. wpłynął do tutejszego Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od  osób fizycznych w zakresie amortyzacji podatkowej.

Na wezwanie Organu, pismem z dnia 17 września 2021 r. (data wpływu 22 września 2021 r.), wniosek został uzupełniony.

We wniosku oraz jego uzupełnieniu przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą od 2009 r. i jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Uzyskiwane dochody opodatkowane są podatkiem liniowym oraz prowadzone są księgi rachunkowe. Działalność gospodarcza Wnioskodawcy polega na obróbce mechanicznej elementów metalowych, świadczeniu usług montażowo - spawalniczych. Wnioskodawca w momencie składania wniosku zatrudnia 70 osób. W 2017 r. Wnioskodawca nabył działkę budowlaną o powierzchni 1,0369 ha w celu wybudowania nowego budynku biurowego oraz hali magazynowej.

W dniu 13 października 2017 r. Wnioskodawca uzyskał pozwolenie na budowę budynku biurowo-magazynowego wraz z wewnętrznymi instalacjami wodociągowo-kanalizacyjną, c.o. i elektryczną. Powierzchnia użytkowa budynku biurowo-magazynowego określona w projekcie to 2 414,80 m. Projektowany budynek biurowo-magazynowy został podzielony na dwie części, ze względu na mieszany układ konstrukcji. Budynek w części biurowej jest obiektem II-piętrowym, podpiwniczonym, wybudowanym w technologii tradycyjnej. Budynek w części magazynowej jest jednokondygnacyjną halą o konstrukcji stalowej szkieletowej z lekką obudową wykonaną z płyt warstwowych blaszanych. Wnioskodawca inwestycję podzielił na dwa etapy. Etap pierwszy inwestycji polega na budowie budynku biurowego o powierzchni 875,7 m, etap drugi inwestycji polega na budowie hali magazynowej. Budowa finansowana jest z własnych środków pieniężnych Wnioskodawcy. Pierwsze prace budowlane związane z budową budynku biurowego rozpoczęły się w dniu 15 listopada 2017 r. Teren działki został ogrodzony. Wykonano ogrodzenie z elementów betonowych. Pierwsze prace budowlane związane z budową hali magazynowej rozpoczęły się 5 lipca 2019 r. Budynek biurowy oraz hala magazynowa połączone są przedsionkiem, którym można bezpośrednio przejść z biurowca do hali magazynowej. Przed budowanymi obiektami częściowo utwardzono plac manewrowy, w projekcie przewidziano 20 miejsc parkingowych dla samochodów osobowych oraz 4 miejsca parkingowe dla samochodów dostawczych. Część placu została utwardzona kostką brukową. We wrześniu 2020 r. Wnioskodawca zakończył pierwszy etap inwestycji, czyli budowę budynku biurowego wraz z niezbędną infrastrukturą. Dnia 18 września 2020 r. kierownik budowy wydał oświadczenie o zakończeniu budowy, nie wnosząc żadnych uwag. Wszystkie prace budowlane zostały wykonane zgodnie z projektem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00