Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 31 stycznia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.289.2021.1.PJ

Oznacza to, że obowiązek dokonania zgłoszenia rejestracyjnego - co do zasady - będzie dotyczył jednostki samorządu terytorialnego (prowadzącej co do zasady także działalność gospodarczą), która posiada i posługuje się w celach podatkowych numerem identyfikacji podatkowej (NIP), w odróżnieniu od jej jednostek organizacyjnych, które nie posiadają NIP dla celów podatkowych i posługują się NIP jednostki samorządu terytorialnego. W takim przypadku podatek akcyzowy podlega centralizacji.

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego jest prawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

5 listopada 2021 r. wpłynął do nas Państwa wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zwolnienia od akcyzy energii elektrycznej zużywanej na własne potrzeby, wytwarzanej w instalacji fotowoltaicznej, obowiązku złożenia zgłoszenia rejestracyjnego, składania deklaracji podatkowych i prowadzenia ewidencji ilościowej energii elektrycznej.

Treść wniosku jest następująca:

Opis stanu faktycznego:

Powiat X. planuje realizację inwestycji na budynku stanowiącym własność Powiatu pn. „(...)”. Wnioskodawcą i realizatorem zadania będzie Powiat. W ramach zadania planuje się montaż instalacji fotowoltaicznej o mocy do 50 kWp na dachu budynku Y.

Powiat na etapie projektu rozważa dwa modele rozliczania wytworzonej energii.

Wariant - I)

Powiat podłączy instalację fotowoltaiczną jako prosument.

Jako prosument Powiat wytwarzać będzie energię elektryczną, którą zużywać będzie na własne potrzeby, a nadwyżka energii będzie magazynowana przez Sprzedawcę, a następnie rozliczana w systemie upustów. Powiat podpisze umowę kompleksową sprzedaży energii elektrycznej, świadczenia usług dystrybucji oraz świadczenia usługi odbioru i rozliczania energii elektrycznej wprowadzonej do sieci OSD z mikroinstalacji. Umowa kompleksowa nie przewiduje sytuacji, w której Powiat byłby zobowiązany odsprzedawać wytworzoną przez siebie energię. Zgodnie z postanowieniem umowy - „Nadwyżka ilości energii elektrycznej wprowadzonej przez prosumenta do sieci OSD wobec ilości energii elektrycznej pobranej przez niego z tej sieci staje się własnością Sprzedawcy, w celu pokrycia kosztów rozliczenia”. Energia elektryczna będzie wytwarzana z generatorów o mocy od 49 do 50 kWp i dostarczana do instalacji połączonych i współpracujących ze sobą, służących do przesyłania tej energii i będzie przeznaczona na własne potrzeby. Do produkcji energii elektrycznej wnioskodawca nie wykorzysta innych wyrobów energetycznych niż pochodzących z odnawialnych źródeł energii. Powiat nie posiada koncesji na wytwarzanie, przesyłanie, dystrybucję lub obrót energią elektryczną, a jego przeważającą działalnością nie jest produkcja prądu. Dostawca energii elektrycznej, któremu przekazywana będzie nadwyżka wytworzonej energii posiada koncesje na wytwarzanie, przesyłanie, dystrybucję oraz obrót energią elektryczną.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00