comment
Porada
Porada
aktualna
na dzień 10-05-2024
Porada
aktualna
na dzień 10-05-2024
Data publikacji: 2022-07-19
Czy meble zakupione do budowanego budynku mogą zostać od razu zaliczone w koszty
PROBLEM
Jednostka prowadzi budowę budynku wielofunkcyjnego, w którym będzie mieściła się zarówno część biurowa, jak i usługowa. Budynek zostanie oddany do użytku w październiku 2022 r. Już teraz trwają zakupy mebli biurowych do niego. Czy meble te można ująć w ewidencji księgowej jako koszty już w momencie zakupu? W polityce rachunkowości mamy zapis, że składniki majątku o wartości poniżej 10 000 zł są odpisywane w koszty w miesiącu oddania ich do użytkowania.
RADA
Zakup mebli o niskiej wartości z przeznaczeniem do budowanego środka trwałego należy ująć w kosztach (podatkowo i rachunkowo) dopiero w momencie oddania budynku do użytkowania. Szczegóły - w uzasadnieniu.
Pozostało 87% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
Książka