Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 29 września 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.179.2022.4.DD

Czy Wnioskodawca będzie mógł zaliczyć wydatki na zlecenie działań związanych z redukcją śladu węglowego lub wydatki na wytworzenie lub zlecenie wytworzenia jednostek VER w koszty uzyskania przychodów.

Interpretacja indywidualna – stanowisko nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

22 marca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 16 marca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy m.in. podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia wydatków na zlecenie działań związanych z redukcją śladu węglowego lub wydatków na wytworzenie lub zlecenie wytworzenia jednostek VER w koszty uzyskania przychodów.

Z uwagi na braki formalne wniosku, wezwaliśmy Państwa, pismem z 6 czerwca 2022 r., o ich uzupełnienie. Wezwanie zostało odebrane 6 czerwca 2022 r., uzupełnienie do ww. wniosku wpłynęło 17 czerwca 2022 r.

Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, posiadającą Zarząd i siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Zgodnie z art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. 1992, Nr 21, poz. 86, wraz z późniejszymi zmianami, dalej zwana uCIT). Wnioskodawca zastanawia się nad podjęciem działalności gospodarczej w zakresie redukcji śladu węglowego. W ramach tej działalności. Wnioskodawca zamierza zbierać wpłaty od dowolnych osób trzecich (w tym prawnych i fizycznych). Środki z uzyskanych wpłat Wnioskodawca będzie przeznaczał na podejmowanie lub zlecanie osobom trzecim działań z zakresu poprawy klimatu i redukcji negatywnego wpływu działalności ludzi na środowisko, związanego z emisją do atmosfery nadmiernej ilości dwutlenku węgla. Do działań tych będzie należało w szczególności nabywanie usług redukcji śladu węglowego, tj. wszelkich usług nakierowanych na zmniejszenie negatywnego wpływu ludzi na środowisko poprzez neutralizację emitowanego do atmosfery dwutlenku węgla, np. poprzez dokonywanie i utrzymywanie nasadzeń dużej ilości drzew, lub też wytwarzanie lub nabywanie tzw. jednostek VER (Voluntary Emission Reduction), VERy należy zdefiniować jako „rodzaj kompensacji emisji dwutlenku węgla wymienianej na dobrowolnym lub pozagiełdowym rynku certyfikatów redukcji emisji (tzw. kredytów) węglowych, które są certyfikowane w ramach procesu certyfikacji wedle wybranego standardu. VER są zwykle tworzone przez projekty, które zostały zweryfikowane poza Protokołem z Kioto Jeden VER odpowiada 1 tonie emisji CO. Istnienie VER pozwala osobom fizycznym lub prawnym na dobrowolne zrekompensowanie emisji CO oraz wniesienie dodatkowego wkładu w łagodzenie zmiany klimatu” (definicja ujęta na

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00