Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 4 listopada 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.427.2022.2.AW

Opisanego we wniosku robota nie można uznać za robota wykorzystywanego dla zastosowań przemysłowych, a tym samym Spółka nie będzie mogła skorzystać z ulgi na robotyzację, o której mowa w art. 38eb ust. 3 updop

Interpretacja indywidualna

– stanowisko nieprawidłowe

Szanowni Państwo,

stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku dochodowym od osób prawnych jest nieprawidłowe.

Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej

15 czerwca 2022 r. wpłynął Państwa wniosek z 14 czerwca 2022 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy ustalenia, czy w związku z nabyciem maszyny (tj. Robota opisanego w treści wniosku), Spółka będzie mogła skorzystać z tzw. ulgi na robotyzację, o której mowa w art. 38eb ustawy o CIT w związku z poniesieniem kosztów na robotyzację.

Uzupełnili go Państwo – w odpowiedzi na wezwanie – w dniu 3 października 2022 r. Treść wniosku jest następująca:

Opis zdarzenia przyszłego

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: „Spółka” lub „Wnioskodawca”) jest polskim rezydentem podatkowym, podlegającym obowiązkowi podatkowemu w Polsce od całości swoich dochodów. Wnioskodawca jest podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych (dalej: „CIT”). Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie sprzedaży detalicznej wyrobów farmaceutycznych i medycznych oraz kosmetyków i artykułów toaletowych (…). Jednocześnie w ramach części aptecznej, Spółka prowadzi działalność w zakresie produkcji leków i pozostałych wyrobów farmaceutycznych, w szczególności leków recepturowych.

Obecnie, celem rozszerzenia skali swojej działalności gospodarczej i automatyzacji procesów, Spółka rozważa zakup fabrycznie nowej maszyny, robota aptecznego (dalej jako: „Robot”), który zostałby wykorzystany w ramach działalności apteki. Zakup Robota wiąże się dla Spółki z licznymi korzyściami w szczególności w zakresie skrócenia czasu realizacji recepty, szybszej obsługi pacjentów, automatyzacji procesu kontroli dostępu oraz poziomu zapasów lekarstw oraz obniżenia strat utylizacyjnych leków (przekroczenie dat ważności). Dzięki wyposażeniu apteki w dodatkową maszynę, cały proces znalezienia zamówionego leku (lub wyrobu farmaceutycznego), z odpowiednią datą ważności i numerem serii oraz dostarczenia go do lady zostałby skrócony do kilku sekund, co zapewniłoby farmaceucie więcej czasu na konsultację z pacjentem szczególnie w zakresie tzw. konsultacji przeglądów lekowych czy świadczenia różnorakiej formy opieki i usług farmaceutycznych, których pilotaż pod egidą Ministerstwa Zdrowia się rozpoczyna. Robot przyczyniły się także do zminimalizowania ryzyka pomyłki przy wydawaniu zamówienia. Dodatkowo, automatyzacja procesów przyczyniłaby się do lepszej kontroli stanów magazynowych, redukcji strat związanych z błędami, uproszczenia procesu inwentaryzacji a także oszczędności w postaci przestrzeni i zasobów (ograniczone zapotrzebowanie na personel apteki). Do funkcji Robota należy między innymi automatyczne przyjmowanie dostaw z hurtowni, odczyt informacji zawartych w kodach kreskowych, dbanie o odpowiednią temperaturę przechowywania leków termolabilnych i wyrobów farmaceutycznych (w szczególności leków recepturowych) oraz wsparcie w ich produkcji i przechowywaniu, automatyczne zarządzanie magazynem i jego porządkowanie. Tym samym, nowy Robot umożliwiłby Spółce budowanie wizerunku apteki nowoczesnej i przyjaznej pacjentowi oraz w założeniu miałby przyczyniać się do zwiększenia skali osiąganych przychodów oraz wzrostu jakości, szybkości oraz niezawodności obsługi pacjentów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00