Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2021-02-01

Jak naprawić brak rozliczenia inwentaryzacji w poprzednich latach

TEMAT: Niewyjaśnione różnice

PROBLEM: Kiedy można zastosować kompensatę

Przejęliśmy księgi nowego klienta od października 2020 r. W saldach na początek 2020 r. są informacje o stwierdzeniu niedoborów i nadwyżek za 2019 r. Przeanalizowaliśmy zapisy i są to kwoty nadal nierozliczone. Jak to uporządkować?

Rozliczenie inwentaryzacji powinno odbyć się na podstawie decyzji kierownika jednostki poprzedzonej wcześniej ustaleniami co do przyczyn różnic. Obecnie pierwszym krokiem, jaki należy zrobić, to poszukać dokumentów dotyczących przyczyn rozbieżności stwierdzonych w czasie inwentaryzacji na koniec 2019 r. Być może są w jednostce. Z perspektywy biura rachunkowego trudno powiedzieć, czy te różnice podlegają kompensacie, czy należy je zaliczyć do kosztów czy wskazać osoby które powinny pokryć te niedobory.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00