Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2004-10-26

„Jubileuszówki” urzędnicze

Jednym z przywilejów, jaki ustawowo został zagwarantowany pracownikom urzędów państwowych i samorządowych, jest prawo do nagrody jubileuszowej. Jej wysokość uzależniona jest od wielkości wynagrodzenia oraz - przede wszystkim - od stażu pracy.

Dorota Wołoszyn
Pracownicy urzędów państwowych i pracownicy samorządowi (dalej zwani: „urzędnicy”) stanowią grupy zawodowe, którym prawo do nagrody jubileuszowej zostało przyznane ustawowo.
Podstawowym kryterium warunkującym nabycie prawa i mającym wpływ na wysokość nagrody jubileuszowej jest staż pracy.
Wysokość tego świadczenia kształtuje się następująco:
• 75% wynagrodzenia miesięcznego - po 20 latach pracy,
• 100% wynagrodzenia miesięcznego - po 25 latach pracy,
• 150% wynagrodzenia miesięcznego - po 30 latach pracy,
• 200% wynagrodzenia miesięcznego - po 35 latach pracy,
• 300% wynagrodzenia miesięcznego - po 40 latach pracy,
• 400% wynagrodzenia miesięcznego - po 45 latach pracy.
• Jak ustalić okres zatrudnienia
Obliczanie okresu zatrudnienia koniecznego do uzyskania prawa do nagrody jubileuszowej jest pierwszą czynnością, jaką należy wykonać, przystępując do ustalania wysokości należnej nagrody jubileuszowej.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00