comment
Porada
Data publikacji: 2012-12-06
Jaką odpowiedzialność ponosi pracodawca za podanie niewłaściwego numeru identyfikacji podatkowej pracownika
Identyfikatorem podatkowym większości naszych pracowników jest PESEL. Czy osoby te powinny potwierdzić to na piśmie? Jeśli okaże się, że identyfikatorem podatkowym niektórych pracowników będzie NIP, a dotychczas podawali PESEL, to kto w tej sytuacji poniesie odpowiedzialność - my jako pracodawca czy pracownik?
PROBLEM
RADA
Mają Państwo obowiązek żądać od pracowników podania właściwego dla nich identyfikatora podatkowego. Ponieważ przepisy nie wskazują na formę takiego żądania, zarówno Państwo, jak i podatnik mogą zrobić to w każdy dostępny sposób, również ustnie. Za podany przez pracownika niewłaściwy identyfikator podatkowy nie ponoszą Państwo odpowiedzialności. Szczegóły w uzasadnieniu.
Pozostało 86% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right