Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2017-01-30

Jak oskładkować dwie umowy zlecenia, jeżeli wynagrodzenie za ich wykonanie będzie wypłacone w następnym miesiącu

PROBLEM

Przedsiębiorca w styczniu 2017 r. zawarł z osobą fizyczną dwie umowy zlecenia (w różnych dniach) na okres kilku miesięcy (przedmiot umów jest różny). Wynagrodzenie z tych umów płatne jest 10. dnia następnego miesiąca kalendarzowego i tak będzie rozliczane za każdy kolejny miesiąc. Z pierwszej zawartej umowy wynagrodzenie będzie znacznie wyższe od minimalnego wynagrodzenia za pracę, z drugiej będzie niższe niż minimalne. Jak prawidłowo oskładkować umowy zlecenia i wykazać w dokumentach rozliczeniowych?

RADA

Ponieważ w styczniu 2017 r. (tj. w miesiącu zawarcia dwóch umów) zleceniobiorca nie uzyskał przychodu z żadnej zawartej umowy, zleceniodawca miał obowiązek zgłosić tę osobę do obowiązkowych ubezpieczeń emerytalnego, rentowych i wypadkowego oraz obowiązkowo do ubezpieczenia zdrowotnego z obydwu umów. W kolejnym miesiącu, ze względu na osiągnięcie przez zleceniobiorcę przychodu z pierwszej umowy w wysokości co najmniej minimalnego wynagrodzenia za pracę, zleceniodawca ma obowiązek zgłoszenia zleceniobiorcy z tytułu drugiej umowy tylko do ubezpieczenia zdrowotnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00