Porada
Kiedy odliczyć VAT od wydatków poniesionych w trakcie zawieszenia działalności
Ze względu na zły stan zdrowia zawiesiłem działalność gospodarczą na pół roku. Jednak w tym czasie ponosiłem koszty z tytułu leasingu samochodu osobowego oraz najmu lokalu. W okresie zawieszenia działalności nie składałem deklaracji VAT. Od czerwca zamierzam wznowić działalność gospodarczą. Co z fakturami kosztowymi z tego okresu? Czy mogę odliczyć z nich VAT i zaliczyć je w koszty? Jeśli tak, to czy można odliczyć VAT w deklaracji za czerwiec?
PROBLEM
RADA
Podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego, który wynika z otrzymanych faktur dotyczących leasingu samochodu osobowego oraz najmu lokalu. Odliczenia powinien dokonać w deklaracji VAT składanej za okres, w którym powstało to prawo (tj. za miesiąc otrzymania faktury), ewentualnie za dwa kolejne okresy rozliczeniowe. Deklaracje VAT z wykazaną kwotą odliczenia VAT od zakupów z okresu zawieszenia działalności podatnik może złożyć po jej wznowieniu. Wymienione wydatki stanowią koszty uzyskania przychodów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right