Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 29.01.2007, sygn. PP/443/1/2007, Urząd Skarbowy w Piekarach Śląskich, sygn. PP/443/1/2007

Podatnik pyta czy przedstawiony sposób ewidencjonowania obrotu jest prawidłowy? czy apteka może stosować przedstawione techniki sprzedaży w odniesieniu do leków, na które ceny zostały ustalone urzędowo?czy wyżej wymieniona sprzedaż jest sprzedażą rabatową, czy też należy ją traktować jako wydatki na koszty reklamy i reprezentacji, czy pacjent w tej formie otrzymuje prezenty?

Pytanie podatnika

Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że Podatnik jest spółką jawną zajmującą się sprzedażą leków. Apteka w ramach zwiększania zainteresowania klientów zakupami leków stosuje różne techniki marketingowe. Jedną z nich jest sprzedaż z rabatem leków za 1 grosz. Strona zaznacza, iż praktyka sprzedaży leków za 1 grosz odnosi się do leków refundowanych przez Narodowy Fundusz Zdrowia, gdzie rabatem objęta jest część zapłaty za lek, którą winien uiścić pacjent. Tak więc przy wyżej wymienionej sprzedaży apteka część zapłaty za sprzedany lek otrzymuje w postaci refundacji i rezygnuje z części zysku przez to, że nie pobiera zapłaty od pacjenta w wysokości ryczałtu określonej kwotowo np. 3,20 zł klient płaci tylko 1 grosz.

Wnioskodawca informuje również, że operacja ta jest ewidencjonowana na paragonie kasowym, gdzie widnieje kwota sprzedaży podlegająca refundacji, kwota jaką płaci pacjent w rozbiciu na stawki VAT oraz kwota udzielonego rabatu, jako informacja bez podania stawki VAT.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00