Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 09.08.2007, sygn. ŁUS-II-2-423/164/07/JB, Łódzki Urząd Skarbowy, sygn. ŁUS-II-2-423/164/07/JB

Dotyczy zaliczenia wydatków na zakup gadżetów reklamowych zawierających logo firmy do kosztów uzyskania przychodów w świetle art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.).

Pytanie podatnika

Naczelnik Łódzkiego Urzędu Skarbowego w Łodzi na podstawie art. 14a § 1 i 4 ustawy z dnia 29.08.1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego w sprawie zaliczenia wydatków na zakup gadżetów reklamowych zawierających logo firmy do kosztów uzyskania przychodów w świetle art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000r. Nr 54, poz. 654 ze zm.) uznaje za prawidłowe stanowisko przedstawione we wniosku. Pismem z dnia 25.05.2007r. (data wpływu 30.05.2007r.) Spółka wystąpiła z pytaniem czy gadżety zawierające logo firmy (w brzmieniu i z uwarunkowaniami jak opisano we wniosku) można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów jako koszt reklamy ? Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że mając świadomość konkurencji na rynku i potrzebę reklamowania własnych wyrobów jednostka stara się utrwalać logo i przypominać klientom o Firmie między innymi poprzez wręczanie gadżetów z widocznym logo firmy, takich jak kalendarze, długopisy, zegary, pen-drive. Niektóre z tych gadżetów: (pen-drive, długopisy) mają napisane dodatkowo hasło reklamowe oraz podaną stronę internetową firmy. Te drobne gadżety poprzez swoją codzienną użyteczność tzn. kalendarz - spójrz na datę, ze­gar - zerknij na czas, długopis - napisz wiadomość, pen-drive - zapisz wiadomość codziennie przypominają o Firmie poprzez logo tam umieszczone, które jest specyficzne i przekazuje jednocześnie istot­ne treści reklamowe.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00