Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 05.12.2007, sygn. IPPB1/415-208/07-4/AŻ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB1/415-208/07-4/AŻ

Czy Wnioskująca ma prawo skorzystać z przyspieszonej amortyzacji samochodu?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pani przedstawione we wniosku z dnia 20 września 2007 r. (data wpływu 26 września 2007 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania podwyższonej stawki amortyzacyjnej - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 września 2007 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zastosowania podwyższonej stawki amortyzacyjnej.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Wnioskująca od wielu lat prowadzi agencyjne biuro turystyczne. Zgodnie z ustawą o turystyce, integralną częścią umowy-zgłoszenia na imprezę turystyczną jest katalog z dokładnym opisem imprezy turystycznej, którą klient otrzymuje. Poza tym klienci gromadzą duże ilości katalogów, co pomaga w wyborze oferty. Z badań rynkowych wynika, że na jedną wykupioną imprezę przypada 10 sztuk katalogów różnych touroperatorów polskich i zagranicznych. Bardzo powszechni są podróżnicy-marzyciele, których również biura turystyczne mają obowiązek obsłużyć i zaopatrzyć w katalogi. W związku z powyższym, dobrze prowadzona agencja turystyczna musi zabiegać o dużą ilość katalogów z ofertą turystyczną polskich i zagranicznych touroperatorów. Ze względu na sezonowość sprzedaży: lato, zima oraz ciągle zmieniające się promocje i ceny, kilkakrotnie aktualizowane są cenniki. Szczególnie touroperatorzy niemieccy drukują duże ilości aktualnych cenników. Wynikiem tego jest gromadzenie się bardzo dużej ilości makulatury. Dla prawidłowego funkcjonowania biura konieczne jest bardzo częste i systematyczne wywożenie dużej ilości makulatury.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00