Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 05.11.2008, sygn. ITPP1/443-703/08/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-703/08/AJ

UZASADNIENIE


W dniu 11 sierpnia 2008 r. został złożony wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawidłowości ustalenia zobowiązania podatkowego.


W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:


Jest Pan czynnym i zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług z tytułu wykonywania działalności w zakresie usług przewozu osób taksówką. Ewidencję sprzedaży prowadzi Pan przy zastosowaniu kasy rejestrującej. W dniu 23 lipca 2008 r. zainstalowana w Pana taksówce kasa rejestrująca uległa awarii w momencie wydruku paragonu fiskalnego, po zrealizowaniu usługi. Wskazuje Pan, że klient prawdopodobnie otrzymał paragon fiskalny dokumentujący wykonaną usługę, jednak na skutek awarii nie została wydrukowana kopia paragonu. Ponieważ klient nie domagał się wydania innych dowodów dokumentujących zrealizowaną usługę, nie wydał Pan takich dokumentów. Od momentu stwierdzenia awarii nie uzyskiwał Pan w tym dniu przychodów. W wyniku awarii urządzenia rejestrującego, dane zarejestrowane w okresie od dokonania ostatniego wydruku raportu dobowego uległy wymazaniu z pamięci fiskalnej. Posiada Pan jednak wydruki kopii wszystkich paragonów wydanych za usługi wykonane po dokonaniu ostatniego, przez zaistnieniem awarii, wydruku raportu dobowego a awarią urządzenia (ostatnia z godziny 15:16 dnia poprzedniego). Wątpliwości w ustaleniu całkowitej wysokości obrotu uzyskanego w dniu 23 lipca 2008 r. dotyczą okresu od wykonania ostatniej udokumentowanej usługi przewozowej do czasu zdemontowania urządzenia rejestrującego przez właściwy serwis. Wskazuje Pan, iż udokumentowanie ostatniej usługi wynika wyłącznie z faktu posiadania kopii paragonu, bowiem nie wykonał Pan raportu dobowego. Nadmienia Pan, iż od momentu wykonania ostatniego wydruku raportu dobowego do momentu nastąpienia awarii kasy, mógł Pan osiągnąć obrót w wysokości 100 zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00