Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 20.05.2008, sygn. ILPB3/423-140/08-2/MM, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB3/423-140/08-2/MM

Czy na terytorium Polski powstał zakład skutkujący obowiązkiem rozliczania w Polsce podatku dochodowego?


Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki - Oddział w Polsce, przedstawione we wniosku z dnia 11 grudnia 2007 r. (data wpływu 22.02.2008 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie podmiotu opodatkowania jest prawidłowe.

UZASADNIENIE


W dniu 22 lutego 2008 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie podmiotu opodatkowania.


W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Przedmiotem działalności Spółki jest import, eksport oraz handel hurtowy meblami. Meble zamawiane są od dostawców z różnych krajów (unijnych i krajów trzecich) i dostarczane na rzecz Spółki. Spółka zwiera także umowy z dostawcami mebli z Polski. Wyszukiwanie dostawców mebli w Polsce oraz podpisywanie z nimi umowy dokonywane jest bezpośrednio przez Spółkę. Spółka odpowiedzialna jest za składanie zamówień (wraz ze specyfikacją produktów), uzgodnień w zakresie ceny, jakości towaru, warunków i terminu dostaw, podejmowanie ewentualnych decyzji w zakresie rezygnacji z zamówienia bądź ustalenia kar z tytułu niewywiązywania się dostawcy z warunków dostaw, przyjmowanie faktur za dostarczone towary, przekazywanie instrukcji dostawcy dotyczące pakowania, załadunku, transportu, dostarczenie materiałów do produkcji realizowanej przez dostawcę, odbioru towarów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00