Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 02.12.2009, sygn. IPPB4/415-573/09-4/JS, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB4/415-573/09-4/JS

zwolnienia z podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Państwa, przedstawione we wniosku z dnia 26.08.2009 r. (data wpływu 31.08.2009 r.) oraz uzupełnieniu z dnia 07.10.2009 r. (data wpływu 12.10.2009 r., data nadania 09.10.2009 r.) na wezwanie z dnia 30.09.2009 r. Nr IPPB4/415-573/09-2/SP (data nadania 30.09.2009 r., data doręczenia 07.10.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 31.08.2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia z podatku nagród związanych ze sprzedażą premiową.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca sprzedaje materiały budowlane określonej technologii hurtowniom materiałów budowlanych. Hurtownie te sprzedają następnie materiały nabywcom indywidualnym. Ponieważ technologia, którą oferuje Wnioskodawca jest jedną z wielu na rynku budowlanym i konkuruje z technologiami oferowanymi przez inne podmioty (które również są niejednokrotnie sprzedawane przez tych samych hurtowników zajmujących się sprzedażą materiałów budowlanych w ogólności), Wnioskodawca zamierza wdrożyć program zmierzający do zintensyfikowania sprzedaży materiałów budowlanych poprzez zapewnienie lojalności klientów oraz docelowo rozszerzenie ich liczby. Program lojalnościowy oparty będzie na opisanych poniżej zasadach. Wnioskodawca korzystać będzie z tzw. ekspertów, którzy będą przedstawiać i reklamować materiały budowlane znajdujące się w ofercie Spółki. Ekspertami mogą być osoby fizyczne lub osoby prawne. W sytuacji, gdy ekspert nakłoni klienta do nabycia towarów Wnioskodawcy, będzie on wprowadzać dane klienta do bazy danych (platforma), w której zawarte będą informacje dotyczące klienta jak również informacja o wartości zakupionych przez klienta materiałów budowlanych znajdujących się w ofercie Wnioskodawcy. Należy zaznaczyć, że Wnioskodawca nie będzie sprzedawać materiałów bezpośrednio klientom detalicznym, lecz będą oni dokonywać zakupów w którejkolwiek z hurtowni, która wcześniej nabyła te materiały od Wnioskodawcy. Warto też zauważyć, iż hurtownie te również mogą pełnić rolę ekspertów. Natomiast klientami indywidualnymi będą osoby, które nabywać będą materiały budowlane dla własnych potrzeb, lub w związku z jakąkolwiek działalnością gospodarczą (przy czym niniejszy wniosek dotyczy materiałów nabywanych wyłącznie dla własnych potrzeb).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00