Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 31.08.2009, sygn. ILPP2/443-712/09-4/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-712/09-4/MN

Jaka będzie odpowiedzialność odbiorcy, jeżeli przy kontroli okaże się, że pomimo obowiązku wynikającego z umowy, dotyczącego przechowywania w formie elektronicznej faktur, wystawca nie będzie posiadał odpowiednich plików określonych w § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 r.?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko, przedstawione we wniosku z dnia 28 maja 2009 r. (data wpływu 2 czerwca 2009 r.) uzupełnionym pismem z dnia 6 sierpnia 2009 r. (data wpływu 7 sierpnia 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie odpowiedzialności wynikającej z utraty danych, w związku z przechowywaniem faktur w formie elektronicznej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 czerwca 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie odpowiedzialności wynikającej z utraty danych, w związku z przechowywaniem faktur w formie elektronicznej. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 6 sierpnia 2009 r. (data wpływu 7 sierpnia 2009 r.) o doprecyzowanie zdarzenia przyszłego, własne stanowisko w sprawie oraz wskazanie zakresu wniosku.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Zostanie dokonana akceptacja, zgodnie z § 3 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur (Dz. U. Nr 133 poz. 1119) oraz zawarta zostanie umowa pomiędzy wystawcą i odbiorcą, z której jednoznacznie będzie wynikał obowiązek przechowywania w imieniu odbiorcy, elektronicznej formy otrzymanych faktur przez wystawcę. Odbiorca w swej dokumentacji księgowej będzie posiadał papierowe kopie otrzymanych dokumentów. Pozostałe warunki określone w rozporządzeniu pozostaną spełnione.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00