Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 10.11.2009, sygn. ILPB1/415-882/09-2/AA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/415-882/09-2/AA

Ustawy Ordynacja podatkowa w zakresie wysyłania dokumentów za pomocą poczty elektronicznej.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Pani, przedstawione we wniosku z dnia 14 sierpnia 2009 r. (data wpływu 18 sierpnia 2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej ustawy Ordynacja podatkowa w zakresie wysyłania dokumentów za pomocą poczty elektronicznej:

  • w części dotyczącej pytań oznaczonych jako 1,5,6,8 jest nieprawidłowe,
  • w części dotyczącej pytań oznaczonych jako 2,3,4 jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 sierpnia 2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej ustawy Ordynacja podatkowa w zakresie wysyłania dokumentów za pomocą poczty elektronicznej.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawczyni podaje, iż podania złożone w postępowaniach w postaci elektronicznej opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu są równoważne z oświadczeniem woli złożonym w formie pisemnej i powinny być przyjęte i rozpatrzone na równi z podaniami podpisanymi i wniesionymi tradycyjnie.

Podpis elektroniczny pozwala nie tylko zidentyfikować i potwierdzić tożsamość osoby, która go złożyła, ale również wyklucza późniejsze ingerowanie w treść składanego oświadczenia przez wprowadzanie jakichkolwiek modyfikacji.

Skorzystać można więc z zapisu art. 168 § 5 ustawy Ordynacja podatkowa (dalej: OP) zobowiązując jednocześnie organ do wypełnienia normy zawartej w § 4 tego artykułu. Skorzystanie z zapisu art. 168 § 5 OP wiąże się z obowiązkiem zawartym w art. 3b OP, który został spełniony poprzez złożenie bezpiecznego podpisu elektronicznego weryfikowanego przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu zgodnie z ustawą z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00