Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22.02.2010, sygn. PT3/068/3/KIP/50/KOA/09/PK978/08, Minister Finansów, sygn. PT3/068/3/KIP/50/KOA/09/PK978/08

Wnioskodawca nie świadczy usług na rzecz Dostawcy, bowiem świadczy on usługi gwarancyjne we własnym imieniu.

ZMIANA INTERPRETACJI INDYWIDUALNEJ

Na podstawie art. 14e § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60, z późn. zm.) Minister Finansów zmienia z urzędu interpretację indywidualną z dnia 16 września 2008 r., Nr ILPP2/443-556/08-2/SJ, wydaną w imieniu Ministra Finansów przez Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu dla Spółki, w ten sposób, iż stwierdza, że:

  1. stanowisko Dyrektora Izby Skarbowej w Poznaniu jest nieprawidłowe,
  2. stanowisko Spółki jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 czerwca 2008 r. Spółka złożyła wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług, w zakresie opodatkowania zwrotów kosztów napraw gwarancyjnych.

W przedmiotowym wniosku przedstawiony został następujący stan faktyczny:

Spółka prowadzi działalność polegającą na sprzedaży maszyn, urządzeń i narzędzi rolniczych, w tym ciągników. W ramach swojej działalności Spółka podpisała z Dostawcą umowę dystrybucyjną na sprzedaż towarów, zgodnie z którą:

  • Dostawca udziela gwarancji na sprzedane Spółce ww. towary (które podlegać będą dalszej odprzedaży przez Spółkę),
  • Spółka zobowiązana będzie udzielić gwarancji w momencie sprzedaży towarów do klientów ostatecznych.

W konsekwencji, w związku z zawarciem dwóch odrębnych umów sprzedaży Dostawca jest gwarantem dla Spółki, która z kolei jest gwarantem dla klientów. W przypadku wystąpienia wad towarów Spółka jest zobligowana do wykonania zobowiązań gwarancyjnych, których realizacja będzie następować, co do zasady, poprzez naprawę towarów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00