Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 16.09.2011, sygn. ILPP2/443-963/11-2/SJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-963/11-2/SJ

Czy w aktualnym stanie prawnym (obowiązującym od dnia 1 kwietnia 2011 r.), dostawy dokonywane na zasadach przedstawionych w opisie zdarzenia przyszłego, mogą być przez Spółkę uznane, zgodnie z § 5 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia MF za sprzedaż o charakterze ciągłym i w konsekwencji dokumentowane zgodnie z § 9 ust. 2 rozporządzenia MF, tj. za pomocą jednej faktury zbiorczej wystawianej nie później niż siódmego dnia od zakończenia miesiąca, w którym dokonano sprzedaży?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki Akcyjnej, przedstawione we wniosku z dnia 13 czerwca 2011 r. (data wpływu 17 czerwca 2011 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania dokonywanej sprzedaży za dostawę ciągłą oraz sposobu jej dokumentowania jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 17 czerwca 2011 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania dokonywanej sprzedaży za dostawę ciągłą oraz sposobu jej dokumentowania.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Spółka dokonuje i planuje w przyszłości dokonywać regularnych dostaw obuwia na rzecz swoich kontrahentów (dalej Odbiorcy). Liczba realizowanych dostaw do każdego z odbiorców sięga kilkunastu w ciągu miesiąca. Spółka i jej kontrahenci są stronami umów zawartych na czas nieokreślony, na podstawie których Spółka zobowiązuje się do stałego dostarczania towarów na rzecz Odbiorców, w celu zapewnienia ciągłości ich działania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00