Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 31.07.2012, sygn. ITPP3/443-118/12/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP3/443-118/12/JK

Opodatkowanie sprzedaży samochodu klasyfikowanego do pozycji CN 8704.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 2 i § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 30 kwietnia 2012 r. (data wpływu 7 maja 2012 r.) sprecyzowane pismem z dnia 30 lipca 2012 r. o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania sprzedaży samochodu klasyfikowanego do pozycji CN 8704 - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 maja 2012 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczący podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania sprzedaży samochodu klasyfikowanego do pozycji CN 8704.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca zajmuje się handlem samochodami. Pojazd będący przedmiotem zapytania został nabyty wewnątrzwspólnotowo. Zainteresowany wskazuje, iż samochód ten został przerobiony w Niemczech zgodnie z dyrektywą 2007/46/EG, załącznik II CNR 3 na samochód spełniający kryteria ciężarowego. Samochód był zarejestrowany w kraju nabycia jako samochód ciężarowy, który posiada jeden rząd siedzeń, tj. dwa siedzenia, dla kierowcy oraz pasażera. Cześć pasażerska oddzielona jest od części towarowej przegrodą zamontowaną na stałe od podłogi do sufitu. W części towarowej pojazd nie posiada siedzeń, pasów bezpieczeństwa oraz punktów do ich mocowania, a podłoga jest płaska. Ponadto, w przestrzeni ładunkowej do konstrukcji pojazdu przymocowano na trwale poziomą płytę podłogową, w której zamontowano uchwyty do kotwienia ładunków. W wymienionym pojeździe przestrzeń ładunkowa jest całkowicie pozbawiona elementów kojarzonych z przestrzenią pasażerską, okna w przestrzeni ładunkowej pozbawione są trwale zablokowanie, przez co, w ocenie Wnioskodawcy, w badanym pojeździe dokonano zmian konstrukcyjnych w przestrzeni za fotelem kierowcy. Z danych zawartych w zagranicznym dowodzie rejestracyjnym wynika, że pojazd w dniu nabycia na terytorium Unii Europejskiej był zarejestrowany jako samochód ciężarowy. Ładowność takiego pojazdu przekracza 500 kg. Część dopuszczalnej ładowności przypadającej na kierowcę i pasażera (ok. 140 kg) jest znacząco niższa od części przypadającej na towary - wynoszącej ponad 360 kg. Organy urzędowe kraju ich pochodzenia klasyfikują pojazd jako ciężarowy LKW N1. Przedmiotowe pojazdy budowane są na bazie karoserii aut typu suv, van lub kombi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00