Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.10.2012, sygn. ITPP1/443-884/12/MS, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-884/12/MS

Opodatkowanie przekazania towarów w związku z udzielonymi rabatami oraz określenia podstawy opodatkowania.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 19 lipca 2012 r. (data wpływu 23 lipca 2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przekazania towarów w związku z udzielonymi rabatami oraz określenia podstawy opodatkowania jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 23 lipca 2012 r. został złożony wniosek, udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania przekazania towarów w związku z udzielonymi rabatami oraz określenia podstawy opodatkowania.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca (Spółka) zamierza prowadzić sprzedaż kosmetyków, środków chemii gospodarstwa domowego oraz innych produktów w systemie sprzedaży bezpośredniej i w systemie sprzedaży na odległość. W tym celu Wnioskodawca stworzy specjalny program sprzedażowy (Program Partnerski). W ramach Programu Partnerskiego każdy zarejestrowany uczestnik programu (Partner) będzie mógł zakupić oferowane przez Wnioskodawcę produkty. Partner będzie mógł również uczestniczyć w tworzeniu struktury sprzedaży oferowanych przez Wnioskodawcę produktów w systemie sprzedaży bezpośredniej w ramach Programu Partnerskiego i osiągać kolejne poziomy w ścieżkach kariery. Partnerami mogą być osoby fizyczne nieprowadzące działalności gospodarczej, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne, jak również jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej (np. spółki osobowe). Aby zachęcić Partnerów do dokonywania dalszych zamówień, za zakupy dokonywane przez Partnera oraz przez osoby należące do struktury Partnera, Partner będzie uzyskiwać punkty naliczane przez Wnioskodawcę. Każdy Partner będzie mógł wymienić naliczone punkty m.in. na rabat finansowy możliwy do wykorzystania przy kolejnych zakupach produktów od Wnioskodawcy (tzn. rabat udzielany będzie w stosunku do przyszłych zamówień, bez możliwości rozliczenia rabatu wstecz w odniesieniu do już złożonych zamówień). Partner będzie samodzielnie decydować o tym, jaką liczbę punktów chciałby wymienić na rabat, a także o tym, przy którym przyszłym zamówieniu chciałby z rabatu skorzystać. Na tej podstawie Wnioskodawca będzie udzielać danemu Partnerowi rabatu w chwili realizacji wybranego przez Partnera zamówienia. Wnioskodawca nie planuje wprowadzać ograniczeń co do maksymalnej wysokości udzielanego rabatu finansowego, co oznacza, że może się tak zdarzyć, iż zgodnie z decyzją Partnera wysokość rabatu będzie wynosić 100% wartości złożonego zamówienia. W takim przypadku Partner w ogóle nie zapłaci za dane zamówienie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00