Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 05.09.2012, sygn. ILPP1/443-516/12-2/AI, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1/443-516/12-2/AI

Czy w związku z podjęciem przez Gminę decyzji o zaniechaniu inwestycji w zakresie budowy infrastruktury, którą Gmina miała zamiar wydzierżawić na rzecz Spółki, miała ona obowiązek dokonania korekty odliczenia podatku naliczonego od towarów i usług wykorzystywanych do realizacji tej inwestycji?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r., poz. 749) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy, reprezentowanej przez pełnomocnika radcę prawnego, przedstawione we wniosku z dnia 4 czerwca 2012 r. (data wpływu 6 czerwca 2012 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku korekty w związku z zaniechaniem inwestycji jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 czerwca 2012 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku korekty w związku z zaniechaniem inwestycji.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Gmina (dalej: Gmina lub Wnioskodawca) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Gmina wydatkowała w latach 2009-2011 środki na budowę infrastruktury wodno-kanalizacyjnej na ulicach: X. Z uwagi na fakt, iż Gmina rozpoczęła inwestycję z zamiarem jej wydzierżawienia po oddaniu do użytkowania na rzecz Zakładu Sp. z o.o. (dalej: Spółka), dokonywała ona odliczenia VAT naliczonego od ponoszonych wydatków na bieżąco.

Niemniej jednak, w związku z trudną sytuacją finansową Gminy i brakiem wystarczających środków finansowych na ukończenie budowy infrastruktury, w dniu 16 grudnia 2011 r., na podstawie decyzji nr () oraz () Gmina przerwała realizację inwestycji. W związku z powyższym, Gmina dokonała korekty uprzednio odliczonego podatku. W wyniku podjętych ustaleń Spółka przejęła obowiązki związane z kontynuowaniem budowy infrastruktury kanalizacyjnej (Gmina nie uzyskała od Spółki wynagrodzenia z tego tytułu).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00