Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 12.09.2012, sygn. IBPP2/443-529/12/AM, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP2/443-529/12/AM

Opodatkowanie organizacji i przeprowadzenia usług pogrzebowych oraz czynności związanych z udostępnianiem miejsc pochówku.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2012r. poz. 749) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działając w imieniu Ministra Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia który wpłynął do tut. organu w dniu 31 maja 2012r., uzupełnionym pismem z dnia 3 września 2012r. (data wpływu 5 września 2012r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w kwestii opodatkowania organizacji i przeprowadzenia usług pogrzebowych oraz czynności związanych z udostępnianiem miejsc pochówku jest nieprawidłowe:

UZASADNIENIE

W dniu 31 maja 2012r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w kwestii opodatkowania organizacji i przeprowadzenia usług pogrzebowych oraz czynności związanych z udostępnianiem miejsc pochówku.

Ww. wniosek został uzupełniony pismem z dnia 3 września 2012r. (data wpływu 5 września 2012r.), będącym odpowiedzią na wezwanie tut. organu z dnia 23 sierpnia 2012r., znak: IBPP2/443-529/12/AM.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący zaistniały stan faktyczny:

W ustawie z dnia 13 maja 1994 roku o stosunku Państwa do Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w RP, ustawodawca usytuował pojęcie kultu religijnego w części dotyczącej przepisów ogólnych w pierwszym artykule powyższej ustawy. Wolność sumienia i wyznania jest także chroniona normami Konstytucji. Kościołowi Ewangelicko-Augsburskiemu przysługuje prawo organizowania i wykonania kultu religijnego. W unormowaniach prawnych, Rzeczpospolita Polska godzi się na to, że Kościół ewangelicki będzie wykonywał kult religijny w miejscach publicznych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00