Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 14.11.2012, sygn. IPPP3/443-847/12-2/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-847/12-2/SM
brak obowiązku oznaczenia legalizacyjnymi znakami akcyzy alkoholu znajdującego się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, używanego do świadczenia usług gastronomicznych
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 r. poz. 749) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 17.08.2012 r. (data wpływu 23.08.2012 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obowiązku oznaczania wyrobów legalizacyjnymi znakami akcyzy - jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 23.08.2012 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obowiązku oznaczania wyrobów legalizacyjnymi znakami akcyzy.
W przedmiotowym wniosku zostały przedstawione następujące zdarzenia przyszłe:
Podstawowym przedmiotem działalności Sp. z o.o. (Spółka) jest świadczenie usług hotelarskich. W hotelach należących do Spółki znajdują się restauracje (zakłady gastronomiczne), które są dostępne zarówno dla gości hotelowych, jak i dla osób trzecich (klienci). W ramach świadczenia usług gastronomicznych sprzedawane są m.in. napoje alkoholowe, które zgodnie z ustawą o podatku akcyzowym podlegają obowiązkowi oznaczenia znakami akcyzy.
Napoje alkoholowe nie są nigdy odsprzedawane w opakowaniach jednostkowych (butelkach), w jakich zostały nabyte, lecz po uprzednim otwarciu, są rozlewane do odpowiednich naczyń (kieliszków, karafek, itp.) zgodnie z zamówieniem złożonym przez klienta. Napoje alkoholowe nie są zatem przez Spółkę odsprzedane na warunkach obowiązujących np. w sklepach monopolowych, tzn. Spółka nie sprzedaje klientom określonych napojów alkoholowych w celu ich konsumpcji poza hotelem. Ograniczenie to wynika także z zezwoleń posiadanych przez Spółkę, które dopuszczają sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia jedynie na miejscu. Zezwolenia nie uprawniają zatem Spółki do sprzedaży alkoholu celem jego spożycia poza miejscem sprzedaży, jak to ma miejsce w przypadku sklepów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right