Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 17.05.2013, sygn. IPPP2/443-207/13-4/KG, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/443-207/13-4/KG

zwolnienie z obowiązku ewidencjonowania obrotów przy zastosowaniu kasy rejestrującej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2012 poz. 749 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 13 lutego 2013 r. (data wpływu 5 marca 2013 r.) uzupełnionym w dniu 25 kwietnia 2013 r. na wezwanie tut. Organu Nr IPPP2/443-207/13-2/KG z dnia 16 kwietnia 2013 r. (skutecznie doręczone w dniu 18 kwietnia 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotów przy zastosowaniu kasy rejestrującej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 marca 2013 r. wpłynął ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania obrotów przy zastosowaniu kasy rejestrującej.

Przedmiotowy wniosek został uzupełniony w dniu 25 kwietnia 2013 r. na wezwanie tut. Organu Nr IPPP2/443-207/13-2/KG z dnia 16 kwietnia 2013 r. (skutecznie doręczone w dniu 18 kwietnia 2013 r.).

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest jednostką budżetową pokrywającą swoje wydatki bezpośrednio z budżetu, a uzyskane środki w wyniku wykonywanych zadań w całości przekazywane są na dochody budżetowe.

Wnioskodawca prowadzi działalność statutową w zakresie organizacji zabezpieczeń spotkań, realizowaną na zlecenie Ministra oraz działalność na rzecz osób fizycznych (pracownicy resortu oraz żołnierze ) - po otrzymaniu zgody z sekretariatu Ministra. Istnieje również punkt żywienia kadry (PŻK), z którego mogą korzystać pracownicy i żołnierze oraz Ministerstwa. Jest to poprzedzone comiesięcznym oświadczeniem o chęci skorzystania z PŻK oraz wskazanie dni, w jakich osoba chce z tego korzystać. Na całość realizacji zadań - poza statutowymi - jest wystawiana faktura VAT oraz zapłata odbywa się poprzez rachunek bankowy. Wnioskodawca nie prowadzi sprzedaży bezpośredniej, a wystawiana faktura VAT jest na podstawie dokumentów rozchodowych z magazynu oraz danych co wchodziło w skład zabezpieczenia (np.: zakwaterowanie, wypożyczenie sprzętu) otrzymywanych z odpowiedzialnych sekcji (PKWiU 55.90.1 oraz 56).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00