Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 12.11.2014, sygn. ITPP1/443-1035/14/DM, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-1035/14/DM

podatek od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu wykonywanych usług napraw gwarancyjnych i fakturowania.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 6 sierpnia 2014 r. (data wpływu 1 września 2014 r.), uzupełnionym w dniu 23 października 2014 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu wykonywanych usług napraw gwarancyjnych i fakturowania jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 września 2014 r. został złożony wniosek uzupełniony w dniu 23 października 2014 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego z tytułu wykonywanych usług napraw gwarancyjnych i fakturowania.

W złożonym wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca prowadzi działalność polegającą m.in. na handlu maszynami i urządzeniami rolniczymi. Spółka współpracuje z J sp. z o.o. podmiotem, którego głównym przedmiotem działalności jest sprzedaż i dystrybucja produktów (maszyn rolniczych) marki J w Polsce, realizowana przez sieć niezależnych dealerów, w tym również przez spółkę.

Podstawą współpracy stron jest umowa dealerska, w ramach realizacji której Wnioskodawca zobowiązał się m.in. do zapewnienia technicznej i logistycznej obsługi napraw gwarancyjnych maszyn.

W celu zachowania odpowiednich standardów obsługi klienta oraz z uwagi na wewnętrzne procedury stosowane przez J sp. z o. o. w zakresie napraw gwarancyjnych, J sp. z o.o. przedłożyła Wnioskodawcy aneks umowy dealerskiej (projekt porozumienia).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00