Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 25.11.2014, sygn. ITPP1/443-1026/14/AJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/443-1026/14/AJ

Czy dla kosztów przesyłki należy stosować stawkę podatku VAT 23% bez względu na stawkę VAT sprzedawanego towaru?
Czy można zastosować dla usługi kurierskiej stawkę podatku VAT uzależnioną od stawki podatku VAT odpowiedniej dla zakupionych towarów (5%, 8%, 23%)?
Czy w sytuacji pojawienia się na jednej fakturze towarów opodatkowanych różnymi stawkami podatku VAT (5%, 8%, 23%) można proporcjonalnie rozliczyć koszty wysyłki do wszystkich sprzedanych towarów i wyszczególniać go w osobnych pozycjach na fakturze VAT?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2012 r. poz. 749, z późn. zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 4 sierpnia 2014 r. (data wpływu 1 września 2014 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • sposobu opodatkowania kosztów przesyłki ponoszonych w związku z dokonywaną sprzedażą jest prawidłowe,
  • sposobu wykazywania na fakturach kosztów przesyłki jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 września 2014 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania kosztów przesyłki ponoszonych w związku z dokonywaną sprzedażą.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca dokonuje sprzedaży swoich towarów opodatkowanych podatkiem od towarów i usług według stawki 5%, 8% i 23%. Sprzedaż oferowanych towarów odbywa się poprzez sklep internetowy, zakup przez telefon oraz w biurze Wnioskodawcy. Zapłata za zakupione towary dokonywana jest gotówką, przelewem na rachunek Wnioskodawcy po złożeniu zamówienia, bądź formą zapłaty jest pobranie płatne u kuriera przy dostawie. Wysyłka towarów jest realizowana przez Pocztę Polską oraz firmę kurierską. Koszt wysyłki oraz należność za zakupione towary każdorazowo jest wymieniana w osobnych pozycjach na fakturach VAT. Wnioskodawca nie zawiera z kontrahentami i osobami kupującymi umowy w oparciu, o którą otrzymuje pełnomocnictwo do reprezentowania w czyimkolwiek imieniu na czyjkolwiek rachunek na ich rzecz usług kurierskich. Koszt wysyłki (pakowania i transportu) nie jest samodzielną usługą świadczoną przez Wnioskodawcę i zawsze jest ściśle związany ze sprzedażą towarów oferowanych przez Wnioskodawcę. Na fakturze VAT osobno wyszczególniane są wszystkie sprzedane towary oraz osobno koszty wysyłki. Obecnie praktykowane jest, dla usługi pakowania i transportu, stosowanie odpowiednio stawek podatku VAT 5%, 8% i 23% przyporządkowane proporcjonalnie do sprzedanych towarów opodatkowanych poszczególnymi stawkami. Reasumując, w rozpatrywanej sytuacji, koszty przesyłki ponoszone w związku ze sprzedażą towarów zwiększają kwotę należną od nabywcy z tytułu dostawy towarów oraz są opodatkowane według stawki podatkowej właściwej dla realizacji sprzedaży tych towarów ( dla kosztów przesyłki kurierskiej realizowanej przez firmę kurierską stosuje tożsamą stawkę podatku VAT jak dla danego towaru tj. 5%, 8% i 23%).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00