Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 30.04.2014, sygn. ILPB1/415-128/14-4/AA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1/415-128/14-4/AA

Czy firma ma prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów stratę z tytułu zbycia przedmiotu leasingu oraz wstępną opłatę leasingową, jednorazowo w dacie ich poniesienia, tj. za miesiąc grudzień 2013 roku?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 28 stycznia 2014 r. (data wpływu 3 lutego 2014 r.), uzupełnionym w dniu 8 kwietnia 2014 r., o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów w części dotyczącej:

  • momentu zaliczenia wstępnej opłaty leasingowej do kosztów uzyskania przychodów - jest prawidłowe,
  • uwzględnienia straty - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 3 lutego 2014 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

W związku z tym, że wniosek nie spełniał wymogów formalnych, o których mowa w art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa, pismem z dnia 31 marca 2014 r., znak ILPB1/415-128/14-2/AA, na podstawie art. 169 § 1 tej ustawy wezwano Wnioskodawcę do usunięcia braków w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania.

Wezwanie skutecznie doręczono w dniu 2 kwietnia 2014 r., a w dniu 8 kwietnia 2014 r. wniosek uzupełniono (nadano w polskiej placówce pocztowej w dniu 4 kwietnia 2014 r.).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W dniu 4 grudnia 2013 r. firma (), mająca status małego podatnika, dokonała zakupu samochodu ciężarowego, na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej. Środek transportu zakupiony został w Niemczech, za kwotę 53.000 EURO, co w przeliczeniu na złote dało kwotę 222.769,60 zł.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00