Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 24.09.2014, sygn. IBPP3/443-736/14/JP, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. IBPP3/443-736/14/JP

uznanie czy obrót z tytułu czynności dotyczących składników trwałych mienia należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r. poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 2 czerwca 2014 r. (data wpływu 24 czerwca 2014 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy obrót z tytułu czynności dotyczących składników trwałych mienia należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 czerwca 2014 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania czy obrót z tytułu czynności dotyczących składników trwałych mienia należy uwzględniać w kalkulacji proporcji sprzedaży.

W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca (Miasto) jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, w oparciu o art. 15 ust. 6 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz.U. 2011 r. Nr 177, poz. 1054 ze zm.; dalej ustawa VAT). Gmina wykonuje zadania nałożone na nią odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których została powołana, określone w szczególności w ustawie z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. 2013 r. Nr 594, poz.1318; dalej: ustawa o samorządzie gminnym).

Całokształt działalności Gminy można podzielić na dwa obszary:

  1. obszar publicznoprawny, w ramach którego Gmina realizuje nieodpłatnie na rzecz lokalnej społeczności zadania związane w szczególności z budową ogólnodostępnej infrastruktury gminnej jak drogi, kanalizacja, chodniki, oświetlenie, place zabaw. W rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, Gmina uzyskuje określone dochody i przychody min. dochody z podatku od nieruchomości, dochody z tytułu opłaty skarbowej, udział w podatkach dochodowych, Gmina może pobierać różnego rodzaju opłaty (np. targową, opłatę produktową, opłatę miejscową, opłaty z tytułu czynności administracyjnych, opłaty z tyt. gospodarowania odpadami komunalnymi, pozwoleń i koncesji tj. w szczególności na sprzedaż alkoholu, opłata za zajęcie pasa ruchu),
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00