Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 31.01.2014, sygn. IPPP3/443-1017/13-2/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1017/13-2/SM

uznanie transakcji za WNT i brak obowiązku wykazania w Informacji podsumowującej

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U.z 2012 r., poz. 749, z późn. zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770, z późn. zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 5 listopada 2013 r. (data wpływu 7 listopada 2013 r.) o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie:

  • uznania transakcji za wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów - jest prawidłowe,
  • obowiązku wykazywania jej w informacji podsumowującej - jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 listopada 2013 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania transakcji za wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów i obowiązku wykazywania jej w informacji podsumowującej.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Sp. z o.o. Sp. k. (dalej: Spółka) jest dystrybutorem napojów alkoholowych w Polsce. Spółka jest zarejestrowana do celów VAT, jak również jest zarejestrowana jako podatnik VAT-UE. Spółka nabywa towary (działa jako dystrybutor), które następnie odsprzedaje partnerowi handlowemu doświadczonemu w zakresie dalszej dystrybucji m.in. do dużych sieci handlowych, sklepów, hurtowni, podmiotów z branży HoReCa (kluby, bary, restauracje, hotele, itp.).

Spółka m.in. sprowadza alkohole (wino o obniżonej zawartości alkoholu) od spółki mającej siedzibę w Australii (dalej: Spółka australijska). Spółka najczęściej importuje wino do Polski bezpośrednio z Australii, jednak może się również zdarzyć, że Spółka australijska będzie sprzedawała Spółce wino znajdujące się na terenie UE. Spółka australijska zajmuje się bowiem również butelkowaniem wina na terenie Wielkiej Brytanii (tj. sprowadza wino z Australii do Wielkiej Brytanii w pojemnikach zbiorczych, nie importuje tego surowca do UE lecz pod dozorem celnym stosuje procedury celne umożliwiające jej przerób surowca, tj. zleca rozlew wina do butelek, etykietowanie). Tak przygotowany towar finalny Spółka australijska importuje w Wielkiej Brytanii na terytorium UE. Zgodnie z wiedzą Spółki, towar ten otrzymuje na terenie UE przeznaczenie celne nr procedury 0771000, tj. dopuszczenie do obrotu na terytorium UE wraz z objęciem procedurą składu inną niż skład celny (tj. po dopuszczeniu do obrotu towar trafia do składu podatkowego). Towar ten jest bowiem towarem akcyzowym, stąd w celu przemieszczenia go z Wielkiej Brytanii do Polski w procedurze zawieszonego poboru akcyzy jest on przechowywany w Wielkiej Brytanii w składzie podatkowym i po przybyciu do Polski również trafia do składu podatkowego Spółki. Transakcja ta monitorowana jest za pomocą systemu EMCS.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00