Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 02.10.2015, sygn. IPPP3/4512-559/15-2/KT, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/4512-559/15-2/KT

w zakresie braku obowiązku rozpoznania importu usług z tytułu nieodpłatnego nabycia usług reklamowych (w ramach przyznanego limitu) świadczonych przez podmiot zagraniczny

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r. poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony, przedstawione we wniosku z dnia 23 czerwca 2015 r. (data wpływu 6 lipca 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozpoznania importu usług z tytułu nieodpłatnego nabycia usług reklamowych świadczonych przez podmiot zagraniczny - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 lipca 2015 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie rozpoznania importu usług z tytułu nieodpłatnego nabycia usług reklamowych świadczonych przez podmiot zagraniczny.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Fundacja O. (dalej: Fundacja lub Wnioskodawca) nabywa od X. (dalej: X.) usługi reklamowe. X. dokumentując świadczenie wykonywanych na rzecz Fundacji usług posługuje się na wystawionej fakturze numerem identyfikacji podatkowej: ... X. nie posiada siedziby działalności gospodarczej ani też stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium RP.

Jednocześnie X. zatwierdziło udział Fundacji w programie X. Ad G. przyznając limit na świadczone przez siebie usługi w kwocie do 10.000 USD. Niemniej jednak X. nie przekazało Fundacji przyznanych środków w żadnej formie, lecz realizuje finansową część programu w ten sposób, że wystawiając fakturę za swoje usługi uwzględnia na tejże fakturze kwoty udzielonego limitu do wysokości 10.000 USD w ten sposób, że obniża kwotę do zapłaty, przy czym górny limit obniżki ceny wynosi właśnie owe 10.000 USD. Na dotychczas wystawionych przez X. fakturach suma do zapłaty wynosi 0,00 USD, albowiem Fundacja w żadnym z okresów rozliczeniowych nie skorzystała z usług X. w kwocie przewyższającej 10.000 USD.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00