Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 08.01.2016, sygn. ITPP1/4512-1015/15/MN, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP1/4512-1015/15/MN

Czy w zaistniałej sytuacji jest Pan zobowiązany na dzień likwidacji działalności sporządzić remanent likwidacyjny na podstawie art. 14 ust. 5 ustawy o VAT oraz odprowadzić do Urzędu Skarbowego podatek należny?

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r. poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 24 września 2015 r. (data wpływu 6 listopada 2015 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku sporządzenia spisu z natury w związku z wykreśleniem z rejestru przedsiębiorców działalności gospodarczej jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 6 listopada 2015 r. został złożony wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie obowiązku sporządzenia spisu z natury w związku z wykreśleniem z rejestru przedsiębiorców działalności gospodarczej.

W złożonym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Jest Pan czynnym podatnikiem podatku VAT. Działalność prowadzi Pan od dnia 20 sierpnia 2008 r. w zakresie produkcji wyrobów tartacznych oraz usług budowlanych. W 2012 r. popadł Pan w kłopoty finansowe, w związku z czym 4 października 2012 r. zawiesił Pan prowadzoną działalność gospodarczą na okres jednego roku czyli do 4 października 2013 r. Po upływie okresu zawieszenia nie wznowił Pan działalności gospodarczej, jak również nie przedłużył Pan okresu zawieszenia. W związku z tym z mocy prawa działalność została skreślona z rejestru przedsiębiorców. O fakcie tym nie został Pan poinformowany ani w chwili zawieszania działalności, ani w żaden inny sposób. Dopiero w chwili kiedy chciał Pan wznowić działalność gospodarczą, poinformowano Pana, że jest to niemożliwe i musi Pan zamknąć działalność, która została skreślona i otworzyć nową. Nie będąc świadom konsekwencji związanych z likwidacją działalności tak też Pan zrobił. Dopiero później dowiedział się Pan w księgowości, że na podstawie art. 14 ust. 5 ustawy o VAT przy likwidacji działalności gospodarczej musi Pan sporządzić remanent likwidacyjny i odprowadzić do Urzędu Skarbowego podatek VAT od ujętego na nim wyposażenia, środków trwałych, oraz towarów handlowych. Działalność gospodarczą nadal prowadzi Pan pod tą samą nazwą i adresem, jak również nadal jest Pan czynnym podatnikiem podatku VAT. W prowadzonej działalności wykorzystuje Pan środki trwałe i wyposażenie. Jest to dla Pana nadal ta sama działalność gospodarcza. VAT-Z złożył Pan 25 listopada 2014 r. na wezwanie otrzymane z Urzędu Skarbowego, tego samego dnia dokonał Pan również rejestracji VAT nowej działalności.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00