Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 19.02.2016, sygn. ILPP4/4512-1-374/15-4/BA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP4/4512-1-374/15-4/BA

Nieuznania transakcji za dostawę towarów, a w konsekwencji nie powstania obowiązku naliczenia i odprowadzenia podatku VAT od tej transakcji.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 10 listopada 2015 r. (data wpływu 12 listopada 2015 r.) uzupełnionym pismem z dnia 23 grudnia 2015 r. (data wpływu 28 grudnia 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieuznania transakcji za dostawę towarów, a w konsekwencji nie powstania obowiązku naliczenia i odprowadzenia podatku VAT od tej transakcji jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 12 listopada 2015 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie nieuznania transakcji za dostawę towarów, a w konsekwencji nie powstania obowiązku naliczenia i odprowadzenia podatku VAT od tej transakcji. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 23 grudnia 2015 r. (data wpływu 28 grudnia 2015 r.) o opis sprawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca (dalej również jako: Spółka) jest producentem materiałów ściernych i prowadzi sprzedaż wyrobów m.in. do odbiorców z innych krajów Unii Europejskiej. W 2015 r. miało miejsce następujące zdarzenie:

Spółka skompletowała dostawę wyrobów (tj. towarów w rozumieniu ustawy o VAT) zgodnie z zamówieniem złożonym przez odbiorcę posiadającego siedzibę na terytorium Republiki Federalnej Niemiec. Zamawiający towar podał na potrzeby tej transakcji numer podatnika podatku od wartości dodanej nadany mu przez władze podatkowe Republiki Federalnej Niemiec (dalej jako: zagraniczny kontrahent lub odbiorca). Strony uzgodniły, że towar miał zostać przetransportowany z zakładu Wnioskodawcy do miejsca przeznaczenia w Austrii. Zgodnie z zawartą umową korzyści i ryzyka związane z towarem przechodzą na kupującego z chwilą wydania z zakładu sprzedającego (wysyłka). Spółka udokumentowała transakcję fakturą VAT ze stawką 0%, uznając że będzie miała miejsce wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00