Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 12.08.2016, sygn. ILPB1-1/4511-1-6/16-2/AA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPB1-1/4511-1-6/16-2/AA

Obowiązki płatnika.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 5 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 28 czerwca 2016 r. (data wpływu 5 lipca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 5 lipca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Spółdzielnia Mieszkaniowa zarządza nieruchomościami stanowiącymi jej mienie lub mienie jej członków, może również zarządzać nieruchomościami niestanowiącymi jej mienia lub mienia jej członków na podstawie umowy zawartej z właścicielem (współwłaścicielem) nieruchomości lub na podstawie innych przepisów.

Nieruchomości (ok. 100 o łącznej powierzchni użytkowej 331.000 m lokali mieszkalnych i ok. 23.000 m lokali użytkowych i garaży) są zlokalizowane na obszarze całego A. z podziałem na trzy osiedla. Łącznie w spółdzielni zatrudnionych jest ok. 150 osób. Część pracowników wykonuje różnego rodzaju zadania wymagające od nich przemieszczania się po terenie poszczególnych osiedli między osiedlami a siedzibą zarządu w zależności od aktualnych potrzeb. Do obowiązków tych pracowników należy przykładowo konieczność kontroli przestrzegania prawa pracy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, prowadzenie szkoleń dla innych pracowników, dokonywania audytów i kontroli na stanowiskach pracy w różnych lokalizacjach, dokonywania nadzorów nad robotami budowlanymi, kontakt z organami administracji publicznej lub innymi instytucjami, itp. Zakres obowiązków poszczególnych pracowników jest różnorodny, jednak poprawne wykonywanie zleconych im obowiązków służbowych wymaga przemieszczania się w terenie wskazanym w umowach jako np. na terenie osiedla I, II, III lub w siedzibie zarządu jako ich stałe miejsce pracy. Zdarza się również, że pracownicy mający wskazane jako miejsce pracy konkretne osiedle z uwagi na aktualną potrzebę spółdzielni, wykonują różnego rodzaju zadania na terenie A. Czynności, dla których koniecznym jest przemieszczanie się pracownika w terenie są zawsze wykonywane w interesie spółdzielni.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00