Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 09.12.2016, sygn. 2461-IBPB-1-2.4510.940.2016.1.BG, Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, sygn. 2461-IBPB-1-2.4510.940.2016.1.BG

czy kara umowna uiszczona przez Wnioskodawcę jest/będzie stanowić koszt uzyskania przychodów

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach, działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów, stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 27 października 2016 r., który wpłynął do tut. Biura 2 listopada 2016 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy kara umowna uiszczona przez Wnioskodawcę jest/będzie stanowić koszt uzyskania przychodów jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 listopada 2016 r. wpłynął do tut. Biura wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy kara umowna uiszczona przez Wnioskodawcę jest/będzie stanowić koszt uzyskania przychodów.

We wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą w branży budowlanej. W ramach swojej działalności Wnioskodawca realizuje projekty drogowe polegające, m.in., na budowie lub remoncie dróg i autostrad na terytorium Polski.

W związku z realizacją projektów drogowych działalność Wnioskodawcy charakteryzuje stałe zapotrzebowanie na asfalt. Z perspektywy opłacalności prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca nie może pozwolić sobie na przestoje. Dlatego też dostawy asfaltu muszą być realizowane stale. Ponadto, biorąc pod uwagę, że projekty drogowe mają charakter długoterminowy Wnioskodawca potrzebuje gwarancji stałych dostaw po stałej cenie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00