Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 21.01.2016, sygn. IPPP2/4512-1099/15-2/IZ, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/4512-1099/15-2/IZ

VAT - dotyczy braku obowiązku opodatkowania nieodpłatnych wydań materiałów reklamowych oraz możliwości korekty podstawy opodatkowania.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 ze zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 6 listopada 2015 r. (data wpływu 18 listopada 2015 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku opodatkowania nieodpłatnych wydań materiałów reklamowych oraz możliwości korekty podstawy opodatkowania - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 18 listopada 2015 r. wpłynął ww. wniosek, o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku opodatkowania nieodpłatnych wydań materiałów reklamowych oraz możliwości korekty podstawy opodatkowania.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe:

  1. Wnioskodawca jest spółką kapitałową, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, mającym siedzibę na terytorium Polski, zarejestrowanym na potrzeby VAT w Polsce.
  2. Przedmiotem działalności gospodarczej Spółki jest m.in. dystrybucja pod własną marką na terenie Polski i za granicą wytworzonych przez Spółkę produktów.
  3. Ze względu na dużą konkurencję na rynku, na którym operuje Spółka, w ramach prowadzonej działalności Spółka podejmuje liczne inicjatywy marketingowe, mające na celu zapoznanie obecnych jak i potencjalnych nabywców z szeroką gamą produktów oferowanych przez Spółkę oraz ich właściwościach w celu zwiększenia sprzedaży oferowanych przez Spółkę towarów.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00