Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 22.08.2016, sygn. IPPB4/4511-700/16-2/MS1, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPB4/4511-700/16-2/MS1

Skutki sfinansowania pracownikom kosztów oddelegowania związanych z wypełnianiem przez nich obowiązków służbowych obowiązki płatnika.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613) oraz § 5 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643), Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 15 czerwca 2016 r. (data wpływu 20 czerwca 2016 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z sfinansowaniem pracownikom kosztów oddelegowania związanych z wypełnianiem przez nich obowiązków służbowych jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 czerwca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w związku z sfinansowaniem pracownikom kosztów oddelegowania związanych z wypełnianiem przez nich obowiązków służbowych.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny oraz zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawca jest polskim podatnikiem, spółką handlową prowadzącą działalność gospodarczą w zakresie usług przetwarzania danych, wsparcia procesów biznesowych oraz analitycznych Klientów. Wnioskodawca pozyskuje Klientów z Polski, ale także z zagranicy, w szczególności z Singapuru. Do realizacji usług na rzecz tych klientów Wnioskodawca czasami deleguje pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę.

W szczególności Wnioskodawca delegował pracownika w celu wykonywania zadań (w ramach świadczonej usługi) do Singapuru. Delegowanie pracownika nie stanowi podróży służbowej w rozumieniu przepisów prawa pracy, wskutek czego Wnioskodawca nie wypłaca pracownikom diet i innych należności z tytułu podróży służbowej. W związku z delegowaniem pracownika, Wnioskodawca zawarł z pracownikiem aneks do umowy o pracę zmieniający m. in. miejsce wykonywania pracy oraz stawkę wynagrodzenia. Oznacza to, że Wnioskodawca uzyskał zgodę pracownika na czasowe delegowanie go do Singapuru, co było warunkiem koniecznym dla realizacji usługi na rzecz klienta z Singapuru, jej realizacja wymagała bowiem obecności personelu Wnioskodawcy nie miejscu, w zakładzie klienta. Zgodnie z aneksowaną umową o pracę jako miejsce pracy pracownika oddelegowanego wskazany jest Singapur, z zastrzeżeniem, że po okresie realizacji umowy miejscem pracy pracownika stanie się na powrót Warszawa. Czas delegowania pracownika będzie krótszy niż 6 miesięcy, pracownik zachowa w Polsce ośrodek interesów życiowych. Wnioskodawca nie posiada na terytorium Singapuru oddziału lub zakładu. Pracownik nie będzie otrzymywał żadnych kwot od kontrahenta Singapurskiego. Pracownik pozostanie przez cały ten okres pracownikiem Wnioskodawcy, nie zostanie zawarta żadna umowa pomiędzy pracownikiem a kontrahentem singapurskim. Pracownik przez cały okres oddelegowania pozostanie polskim rezydentem podatkowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00