Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 05.10.2016, sygn. IPPP1/4512-587/16-2/KR, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP1/4512-587/16-2/KR

w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego w odniesieniu do świadczonej usługi udzielenia dostępu do aplikacji

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) oraz § 6 pkt 5 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r. poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki przedstawione we wniosku z dnia 19 lipca 2016 r. (data wpływu 25 lipca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego w odniesieniu do świadczonej usługi udzielenia dostępu do aplikacji jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 25 lipca 2016 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie określenia momentu powstania obowiązku podatkowego w odniesieniu do świadczonej usługi udzielenia dostępu do aplikacji.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

E. sp. z o.o. (dalej również: E., Wnioskodawca, Spółka) jest firmą windykacyjną zajmującą się profesjonalnym odzyskiwaniem należności w kraju jak i za granicą.

W ramach swoich usług Spółka oferuje m.in. monitoring należności, windykację należności w kraju i za granicą oraz przygotowywanie i udostępnianie raportów handlowych.

Przedmiotem umowy V. jest udzielenie klientowi dostępu do aplikacji V. On-Line.

Aplikacja ta umożliwia uzyskanie przez klienta podstawowych danych pozyskanych przez wywiadownię E. odnośnie do podmiotów trzecich będących przedsiębiorcami - tzw. Metryki Klienta. Metryka Klienta zawiera między innymi dane teleadresowe, rejestrowe czy opis zakresu działalności przedsiębiorcy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00