Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 11.05.2017, sygn. 1462-IPPP1.4512.141.2017.1.KC, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 1462-IPPP1.4512.141.2017.1.KC

W zakresie braku obowiązku stosowania przepisów o sposobie określania proporcji na podstawie art. 86 ust. 2a ustawy podatku od towarów i usług.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) w związku z art. 223 ust. 1 ustawy z dnia 16 listopada 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę o Krajowej Administracji Skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 1948, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Strony przedstawione we wniosku z dnia 17 lutego 2017 r. (data wpływu 22 lutego 2017 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku stosowania przepisów o sposobie określania proporcji na podstawie art. 86 ust. 2a ustawy jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 lutego 2017 r. wpłynął ww. wniosek Strony, o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie braku obowiązku stosowania przepisów o sposobie określania proporcji na podstawie art. 86 ust. 2a ustawy.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Gmina Miasto jest jednostką samorządu terytorialnego wykonującą zadania nałożone na nie odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostało powołane. Zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj.: Dz. U. z 2016 r. poz 446 ze zm dalej: ustawa o samorządzie gminnym) do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.

Gmina Miasto wykonuje także czynności na podstawie zawieranych umów cywilnoprawnych, dla których jest podatnikiem podatku od towarów i usług. Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług.

Miejskie Centrum Sportu i Rekreacji, (dalej: MCSiR), jest jednostką budżetową Gminy Miasto , funkcjonującą na podstawie statutu Miejskiego Centrum Sportu i Rekreacji uchwalonego przez Radę Miejską . Podstawowym celem MCSiR jest krzewienie i upowszechnianie oraz ochrona kultury fizycznej i turystyki. Do podstawowych zadań MCSiR należą w szczególności:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00