Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 06.04.2018, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.106.2018.1.JS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.106.2018.1.JS

Możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków: gastronomicznych oraz innych niezbędnych wydatków ponoszonych przez Spółkę podczas organizacji konferencji o charakterze biznesowym oraz związanych z organizacją sporadycznych wyjść z Klientami na różnego rodzaju wydarzenia kulturalno-rozrywkowe.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2017 r., poz. 201, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 22 listopada 2017 r. (data wpływu 7 lutego 2018 r.) uzupełnionego pismem z dnia 5 kwietnia 2018 r. o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków:

  • gastronomicznych oraz innych niezbędnych wydatków ponoszonych przez Spółkę podczas organizacji konferencji o charakterze biznesowym (Pytanie Nr 2) - jest prawidłowe,
  • związanych z organizacją sporadycznych wyjść z Klientami na różnego rodzaju wydarzenia kulturalno-rozrywkowe (Pytanie Nr 3) - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 7 lutego 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

R. z o.o. (dalej: Spółka, R. sp. z o.o. ) oraz H. GmbH z siedzibą w Niemczech (H. GmbH) są podmiotami Grupy H. H. jest operatorem ogólnoświatowego systemu rezerwacji hotelowych (dalej: Produkt, Portal) dla osób podróżujących służbowo i prywatnie. Portal H. pomaga w wyszukiwaniu najlepszych miejsc noclegowych, jak i przy procesach związanych z obsługą podróży służbowych.

Przedmiotem działania R. sp. z o.o. jest przede wszystkim marketing prowadzonego przez H. GmbH Portalu hotelowego na podstawie umowy łączącej R. sp. z o.o. z H. GmbH (Umowa). Spółka, wykorzystując znajomość lokalnych rynków, promuje Produkt w celu poszerzenia zarówno bazy hotelowej Portalu, jak również pozyskania nowych użytkowników na terytorium Polski, Czech, Rumunii i na Węgrzech.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00