Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 07.05.2018, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.51.2018.1.MAZ, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.51.2018.1.MAZ

Brak możliwości zwolnienia od akcyzy, na podstawie art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy, posiadanego przez wnioskodawcę skażonego alkoholu etylowego.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2018 r., poz. 800), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 14 lutego 2018 r. (data wpływu 14 marca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie możliwości zwolnienia od akcyzy posiadanego skażonego alkoholu etylowego jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 14 marca 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, dotyczącej podatku akcyzowego, w zakresie możliwości zwolnienia od akcyzy posiadanego skażonego alkoholu etylowego.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny i zdarzenie przyszłe:

Wnioskodawca Sp. z o.o. (dalej jako: Wnioskodawca lub Spółka) jest jednym z największych producentów chemii gospodarczej, chemii profesjonalnej oraz kosmetyków w Polsce.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej, Spółka rozważa produkcję nowych wyrobów, nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi (dalej jako: Wyroby), do których wytworzenia zamierza zużyć między innymi posiadany na stanie skażony alkohol etylowy klasyfikowany do pozycji CN 2207.

W okresie obowiązywania przepisów Starego Rozporządzenia [tj. rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 16 września 2013 r. w sprawie dokumentu dostawy, ewidencji wyrobów akcyzowych objętych zwolnieniem od akcyzy ze względu na ich przeznaczenie, warunków i sposobu ich zwrotu oraz środków skażających alkohol etylowy (Dz.U. z 2013 r., poz. 1108; dalej jako: Stare Rozporządzenie)], Spółka nabyła, jako podmiot zużywający, alkohol etylowy skażony mieszaniną alkoholu izopropylowego i benzoesanu denatonium (dalej jako: Alkohol), od podmiotu prowadzącego skład podatkowy (dalej jako: Dostawca). Alkohol powstał w wyniku skażenia alkoholu etylowego alkoholem izopropylowym w ilości przekraczającej 6000 ml na 1 hl alkoholu 100% vol oraz benzoesanem denatonium w ilości przekraczającej 1 g na 1 hl alkoholu 100% vol. Po dokonaniu skażenia Alkoholu został on dostarczony ze składu podatkowego Dostawcy do Spółki jako podmiotu zużywającego (w celu produkcji wyrobów nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi). Spółka nabywając Alkohol skorzystała w stosunku do niego ze zwolnienia na gruncie [przepisów] art. 32 ust. 4 pkt 2 ustawy akcyzowej [tj. ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym (Dz.U. z 2017 r., poz. 43, ze zm.; dalej jako: ustawa akcyzowa)] (dalej jako: Zwolnienie), dopełniając wszystkich wymogów formalnych wymienionych w art. 32 ust. 5-13 ustawy akcyzowej. W celu udokumentowania dostawy Alkoholu został wystawiony dokument dostawy, na którym potwierdzono jego odbiór.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00