Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 17.07.2018, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.330.2018.2.AP, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-3.4012.330.2018.2.AP

Możliwość anulowania wystawionej faktury.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 21 maja 2018 r. (data wpływu 21 maja 2018 r.) uzupełnionym pismem z dnia 24 czerwca 2018 r. (data wpływu 24 czerwca 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości anulowania wystawionej faktury jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 maja 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości anulowania wystawionej faktury. Wniosek został uzupełniony pismem z dnia 24 czerwca 2018 r. (data wpływu 24 czerwca 2018 r.) o błędny adres ePUAP.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

Wnioskodawca jest czynnym podatnikiem podatku VAT. Głównym przedmiotem działalności gospodarczej prowadzonej przez Wnioskodawcę jest sprzedaż materiałów edukacyjnych do jednostek zajmujących się kształceniem, dedykowanych dla kadry nauczycielskiej. Sprzedaż materiałów edukacyjnych odbywa się za pomocą rozmów telefonicznych prowadzonych przez konsultantów z potencjalnymi zainteresowanymi podmiotami. Jeżeli konsultant dojdzie do wniosku, że kontrahent wyraża chęć zakupu materiałów edukacyjnych, to realizowane jest zamówienie poprzez dostarczenie kontrahentowi materiałów edukacyjnych zapisanych na płytach CD oraz oryginału wystawionej faktury VAT. Zdarza się, że kontrahent Wnioskodawcy po doręczeniu materiałów edukacyjnych wraz z oryginałem faktury VAT stwierdza, że nigdy nie zamawiał materiałów edukacyjnych. W takiej sytuacji materiały edukacyjne są zwracane do Wnioskodawcy lub odbierane przez Wnioskodawcę, a także zwracana jest wystawiona faktura VAT bez jej ujmowania w księgach kontrahenta Wnioskodawcy. Niejednokrotnie kontrahenci Wnioskodawcy wskazują, że proszą o anulowanie wystawionej faktury VAT. W opisanej sytuacji kontrahenci nie dokonują zapłaty za przesłane i nieprzyjęte materiały edukacyjne, ani w drodze przedpłaty, ani w drodze zapłaty pobraniowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00