Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 03.08.2018, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.138.2018.1.JS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.138.2018.1.JS

Zwolnienie z akcyzy paliwa żeglugowego przy braku możliwości wykazania za pomocą badań laboratoryjnych zawartości barwnika

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800 ze zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 18 czerwca 2018 r. (data wpływu 20 czerwca 2018 r.), o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia z akcyzy paliwa żeglugowego przy braku możliwości wykazania za pomocą badań laboratoryjnych zawartości barwnika jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 20 czerwca 2018 r. wpłynął ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie zwolnienia z akcyzy paliwa żeglugowego przy braku możliwości wykazania za pomocą badań laboratoryjnych zawartości barwnika.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Spółka prowadzi działalność gospodarczą m.in. w zakresie obrotu wyrobami energetycznymi. Spółka jest zarejestrowana jako podatnik podatku akcyzowego, posiada również zezwolenia na:

  • prowadzenie składu podatkowego,
  • wysyłanie wyrobów akcyzowych z cudzego składu podatkowego,
  • wysyłanie importowanych wyrobów akcyzowych z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy,
  • prowadzenie działalności jako podmiot pośredniczący,
  • nabywanie wyrobów akcyzowych jako zarejestrowany odbiorca.

Z uwagi na dynamiczny rozwój, Spółka planuje rozszerzyć prowadzoną działalność o obrót paliwami żeglugowymi, a mianowicie dostarczać te paliwa jako podmiot pośredniczący do podmiotów zużywających, tak bezpośrednio z importu, jak również za pośrednictwem składu podatkowego.

Spółka zamierza, w ramach rozszerzenia działalności, importować paliwo żeglugowe o kodach 2710 19 62, 2710 19 64, 2710 19 68 (w zależności od zawartości siarki i odpowiadające kodom CN z 2009 r. 2710 19 61, 2710 19 63, 2710 19 65 i 2710 19 69). Paliwo, po objęciu procedurą dopuszczenia do obrotu będzie przemieszczane w procedurze zawieszonej akcyzy do składu podatkowego lub będzie bezpośrednio przez Spółkę, jako importera (podmiot pośredniczący), dostarczane do podmiotów zużywających z zastosowaniem zwolnienia z podatku akcyzowego ze względu na przeznaczenie (art. 32 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00