Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 14.11.2018, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.571.2018.1.MT, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.571.2018.1.MT

Sposób rozliczania i dokumentowania rabatów udzielanych Odbiorcom Pośrednim oraz prawa do obniżenia podstawy opodatkowania i podatku należnego z tytułu rabatów

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r., poz. 800, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 24 września 2018 r. (data wpływu 2 października 2018 r.) o wydanie interpretacji przepisów ustawy o podatku od towarów i usług w zakresie sposobu rozliczania i dokumentowania rabatów udzielanych Odbiorcom Pośrednim oraz prawa do obniżenia podstawy opodatkowania i podatku należnego z tytułu rabatów - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 2 października 2018 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu rozliczania i dokumentowania rabatów udzielanych Odbiorcom Pośrednim oraz prawa do obniżenia podstawy opodatkowania i podatku należnego z tytułu rabatów.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT. Wnioskodawca prowadzi działalność gospodarczą przede wszystkim w zakresie produkcji oraz sprzedaży soków, nektarów oraz napojów owocowych. Sprzedaż dokonywana jest w ramach różnych kanałów dystrybucji. W ramach jednego z nich Wnioskodawca dokonuje dostawy towarów do Dystrybutorów (dalej jako Odbiorcy bezpośredni), którzy następnie najczęściej odsprzedaje te towary hurtownikom, lokalnym i regionalnym sieciom detalicznym oraz placówkom detalicznym (dalej jako: Odbiorcy pośredni).

Odbiorcy pośredni nie nabywają towarów bezpośrednio od Spółki, lecz zakupują je od Odbiorców bezpośrednich, którzy są klientami Wnioskodawcy. W celu intensyfikacji sprzedaży oraz zwiększenia jej wolumenu Wnioskodawca podejmuje działania, które mają premiować zakupy dokonywane przez Odbiorców Pośrednich. W tym celu Wnioskodawca, z pominięciem Odbiorców Bezpośrednich, wypłaca premie pieniężne (rabaty posprzedażowe), do których otrzymania uprawniony jest Odbiorca Pośredni. Wypłata premii pieniężnej (rabatu posprzedażowego) jest uzależniona od osiągnięcia przez Odbiorcę Pośredniego określonego poziomu zakupów produktów Wnioskodawcy (za pośrednictwem Odbiorcy Bezpośredniego) w danym okresie rozliczeniowym. W związku z przyznaniem premii pieniężnej Odbiorca Pośredni nie jest zobowiązany do świadczenia jakiejkolwiek usługi na rzecz Wnioskodawcy. Kwota premii pieniężnej jest wypłacona Odbiorcy Pośredniemu bezpośrednio przez Wnioskodawcę. Opisane powyżej wypłaty środków pieniężnych dokumentowane są notami księgowymi (notami uznaniowymi/obciążeniowymi) wystawionymi przez Wnioskodawcę lub Odbiorców Pośrednich. Noty te zawierają odpowiednie elementy dokumentu księgowego (określenie rodzaju dowodu, datę wystawienia i numer kolejny, opis operacji, określenie stron dokonujących operacji gospodarczej, termin i sposób zapłaty) w myśl ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tj. Dz. U. z 2018 r., poz. 395, z późn. zm).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00