Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 17.09.2019, sygn. 0112-KDIL4.4012.353.2019.2.MB, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL4.4012.353.2019.2.MB

Brak prawa do odliczenia lub zwrotu podatku VAT w związku z realizacją projektu.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z dnia 16 lipca 2019 r. (data wpływu 22 lipca 2019 r.), uzupełnionym pismem z dnia 28 sierpnia 2019 r. (data wpływu 3 września 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku VAT poniesionego w związku z realizacją projektu pn. Zakup samochodu strażackiego dla OSP w X jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22 lipca 2019 r. wpłynął do tutejszego organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do odzyskania podatku VAT poniesionego w związku z realizacją projektu pn. Zakup samochodu strażackiego dla OSP w X. Wniosek uzupełniono pismem z dnia 28 sierpnia 2019 r. o doprecyzowanie opisu sprawy oraz przeformułowanie stanowiska.

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.

W marcu 2013 r. Gmina (dalej: Wnioskodawca) złożyła wniosek aplikacyjny pn. Zakup samochodu strażackiego dla OSP w X w ramach Osi Priorytetowej 6 Środowisko przyrodnicze, Działanie 6.2 Ochrona środowiska przed zanieczyszczeniami i zniszczeniami, Poddziałanie 6.2.2 Bezpieczeństwo ekologiczne Regionalnego Programu Operacyjnego () na lata 2007-2013.

W dniu 20 września 2013 r. Gmina podpisała umowę na dofinansowanie projektu z Zarządem Woj.

Wartość projektu wynosi 599.451,00 zł, w tym środki europejskie (EFRR) w kwocie 479.560,80 zł, co stanowi 80% wydatków kwalifikowanych.

Wkład własny Gminy wyniósł 119.890,20 zł. Płatność za wykonane czynności odbyła się przelewem po protokularnym odbiorze i otrzymaniu faktury. Zgodnie z § 10 ust. 2 pkt 5 umowy zawartej w dniu 26 września 2017 r. (aneks) beneficjent projektu ma obowiązek dostarczenia do Instytucji Zarządzającej RPO pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego stwierdzającej brak możliwości odzyskania podatku VAT w zakresie realizowanego projektu z właściwej Izby Skarbowej na podstawie art. 14a-14d ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (j. t. Dz. U. z 2015 r., poz. 613 z późn. zm.) składanej na koniec trwałości projektu. Koszt podatku VAT kwalifikuje się do współfinansowania ze środków funduszy strukturalnych tylko wówczas, gdy został faktycznie poniesiony przez beneficjenta oraz w przypadku, gdy beneficjent, czyli Gmina nie może odzyskać podatku w oparciu o przepisy krajowe. Uprawnienia do kwalifikacji podatku VAT jako kosztu kwalifikowanego jest uzależnione od braku możliwości jego odzyskania w ramach systemu podatkowego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00