Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 25.09.2019, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.317.2019.1.AW, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.317.2019.1.AW

Wnioskodawca może zaliczyć do kosztów podatkowych odpis aktualizujący należności za rok 2016 w momencie otwarcia wobec kontrahenta postępowania restrukturyzacyjnego (3 listopada 2016 r.)

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 900 z późn. zm.), Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy przedstawione we wniosku z 29 lipca 2019 r. (data wpływu 1 sierpnia 2019 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca może zaliczyć do kosztów podatkowych odpis aktualizujący należności za rok 2016 w momencie otwarcia postępowania restrukturyzacyjnego (3 listopada 2016 r.) jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 1 sierpnia 2019 r. wpłynął do Organu ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca może zaliczyć do kosztów podatkowych odpis aktualizujący należności za rok 2016 w momencie otwarcia postępowania restrukturyzacyjnego (3 listopada 2016 r.).

We wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny:

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (dalej: Wnioskodawca) jest spółką kapitałową z siedzibą w Polsce. Wnioskodawca jest zarejestrowany dla celów VAT jako podatnik VAT czynny, podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych (CIT). W 2016 i 2017 r. Wnioskodawca płacił zaliczki na CIT w formie uproszczonej. Podstawowym przedmiotem działalności Wnioskodawcy jest sprzedaż towarów m.in. takich jak: artykuły dziecięce, meble.

W ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca nawiązał współpracę gospodarczą z P. Sp. z o.o. (dalej: Kontrahent). Współpraca pomiędzy stronami trwała przez kilka lat. Faktury za dostarczone towary wystawiane były z odroczonym terminem płatności, który wynosił 30 dni od dnia wystawienia faktury przez Wnioskodawcę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00