Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 23.04.2020, sygn. 0115-KDIT2.4011.18.2020.2.MD, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.18.2020.2.MD

Odpłatne zbycie w dniu 26 sierpnia 2019 r. lokalu mieszkalnego stanowi źródło przychodu, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ponieważ od końca roku, w którym miało miejsce nabycie do dnia sprzedaży nie upłynął pięcioletni okres, o którym mowa w ww. przepisie i dochód uzyskany z tego tytułu podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych na zasadach określonych w art. 30e ww. ustawy. Wydatkowanie części przychodu z odpłatnego zbycia lokalu mieszkalnego uzyskanego w formie zadatku, w terminie trzech lat od końca roku podatkowego, w którym nastąpiło odpłatne zbycie, na nabycie lokalu mieszkalnego, w celu realizacji własnych celów mieszkaniowych, uprawnia Zainteresowanych do zwolnienia od podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Również przeznaczenie w ww. terminie części przychodu na remont nabytego lokalu pozwoli na skorzystanie z przedmiotowego zwolnienia. Na powyższe bez wpływu pozostaje fakt, że zakup nowego lokalu mieszkalnego nastąpił przed zbyciem poprzedniej nieruchomości. Natomiast dokonanie częściowej zapłaty za lokal ze środków własnych (innych niż zadatek) i pożyczonych od rodziców nie spełnia warunków określonych w art. 21 ust. 1 pkt 131 ustawy, gdyż w momencie zakupu lokalu mieszkalnego Zainteresowani nie wydatkowali środków ze sprzedaży lokalu mieszkalnego, zgodnie z celem określonym w art. 21 ust. 25 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Również spłata tej pożyczki nie skutkuje zrealizowaniem przez Zainteresowanych przesłanek przedmiotowego zwolnienia, nie mieści się bowiem w katalogu wydatków zawartym w art. 21 ust. 25 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

Na podstawie art. 13 § 2a, art. 14b § 1 i art. 14r ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r., poz. 900, z późn. zm.) oraz art. 15zzs ust. 7 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374, z późn. zm.) Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku wspólnym z dnia 5 stycznia 2020 r. (data wpływu 7 stycznia 2020 r.), uzupełnionym w dniu 29 marca 2020 r., o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych w zakresie zwolnienia przedmiotowego

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00